In deze aflevering spreken we – op locatie en met publiek van de Volksbank – Jeroen Dijst (Chief Risk Officer bij de Volksbank) en Willemijne Langereis (Kernlead Employee Integrity bij de Volksbank) over het zijn van een maatschappelijke bank en wat dit betekent voor de compliance officer.
Welke maatschappelijke impact wil de Volksbank hebben? En is er hierin een verschil tussen de merken SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen? In hoeverre helpt wet- en regelgeving bij het realiseren van deze ambitie? Hoe zoeken jullie de balans tussen vertrouwen en controle? Hoe zorgen jullie ervoor dat medewerkers zelf kritisch blijven nadenken? Hoe gaan jullie om met dilemma’s? En wat is de rol van de commissie ethiek bij de besluitvorming binnen de Volksbank? Hoe werkt dit in de praktijk zoals bij het besluit over de hoogte van de spaarrente? Welke tips hebben jullie voor compliance officers?
—> Volg de Compliance Adviseert Podcast via Linkedin.
—> Compliance Adviseert wordt mede mogelijk gemaakt door Hyarchis, Partner in Compliance, Deloitte en de Volksbank.
–> Wanneer lezen beter uitkomt dan luisteren dan is hier de transcriptie (zodra deze gereed is) te vinden.